5 Alimente pe care ar trebui sa le mananci pentru a avea unghii mai sanatoase

admintoni

In Blog Posted

Cu totii putem avea o manichiura impecabila cu o simpla vizita la salonul de infrumusetare. Insa unghiile cu adevarat frumoase, netede, stralucitoare si rezistente se obtin printr-o alimentatie adecvata.

Corpul uman trebuie sa regenereze constant celulele care intra in componenta unghiilor si are nevoie de un aport sanatos de anumiti nutrienti pentru a face acest lucru.

Introducand urmatoarele 5 alimente in dieta ta zilnica, unghiile tale vor avea nutrientii necesari pentru a creste puternice si sanatoase.

1. Ouale (pentru biotina).

Ouale sunt cele mai bune surse alimentare de biotina, o vitamina B care promoveaza productia de proteine in matricea unghiilor, aceasta fiind tesutul care sta la baza unghiilor, care genereaza celule pentru structura lor. Este un lucru dovedit faptul ca biotina creste grosimea unghiilor, prevenind ruperea lor. Desi exista fel si fel de suplimente alimentare cu biotina, cel mai bine este sa livrezi corpului tau acest nutrient prin consumul de oua. Si, din fericire, ouale pot fi preparate intr-o diversitate de moduri si pot fi incluse in nenumarate retete culinare.

ingrijire-maini

2. Caju (pentru zinc).

Zincul, care se gaseste din abundenta in caju, este necesar pentru diviziunea celulara si sinteza proteinelor – ambele foarte importante pentru cresterea unghiilor. Iar de zinc avem nevoie in fiecare zi, deoarece corpul nu il poate stoca pe termen lung. Specialistii spun ca unghiile fragile si uscate sunt adesea un semn ca organismul are deficit de zinc. Un consum de circa 50g de caju in fiecare zi ar putea preveni acest lucru.

3. Cartofii dulci (pentru vitamina A).

Cand nu ai suficienta vitamina A in alimentatie, unghiile tale vor deveni mai fragile si vor dezvolta creste verticale pe suprafata lor, ajungand in final sa se crape. Din fericire, vitamina A se gaseste din abundenta in o multime de alimente delicioase, unul dintre acestea fiind cartoful dulce. Daca nu esti familiarizat cu acest aliment, ei bine, afla ca acesta este grozav in piureuri, salate, tocanite si supe crema.

4. Ardeiul gras galben (pentru vitamina C).

Portocalele nu sunt cele mai bogate alimente in vitamina C. Ardeii grasi galbeni sunt. Vitamina C este importanta pentru sanatatea unghiilor, deoarece ajuta organismul sa creasca productia de colagen, o proteina structurala din unghii. Productia de colagen scade odata cu inaintarea in varsta, ceea ce poate duce la unghii mai subtiri si mai firave, de aceea este important sa consumam cat mai multe alimente bogate in vitamina C. Iar pentru ca ardeiul gras galben ofera de patru ori cantitatea zilnica recomandata de vitamina C, acesta este minunat cand vine vorba de o sanatate mai buna a unghiilor!

5. Apa.

Hidratarea este esentiala pentru frumusete si sanatate. Iar atunci cand bem multa apa, nu ne bucuram doar de o piele mai hidratata, ci si de unghii mai puternice si de un par mai vibrant! Pentru o hidratare corespunzatoare, specialistii recomanda un consum zilnic de circa 8 pahare de apa plata, echivalentul a doi litri.

0 Comments

Leave a Comment